Herfst

Het is alweer een tijdje herfst. De zomer is voorbij, hello herfst. Het weer heeft de zomer al iets langer ingeruild ingeruild voor herfst dan de kalender. Het is kouder, de wind wordt meer stromachtig en ook regend het meer. Dit zijn allemaal nadelen. Maar toch is de herfst mijn favoriete seizoen. Ik vindt het altijd zo gezellig en ja het weer is wat minder, maar hello laagjes kleding. Lees verder om meer te lezen over de voordelen van de herfst.

1. herfstkleuren
Ik vindt de herfst kleuren altijd zo mooi. Niet alleen de gele/oranje/rode blaadjes aan de bomen en op de grond, maar ook de kleding kleuren. Okergeel, bordeaux rood en kobalt blauw. Combineer dat met bruin, zwart of grijs en hello winter outfit. Maar ik zou het hebben over de herfstkleuren en niet over de outfits, dat komt later wel. Herfst kleuren zijn mooi om te zien, maar niet alleen om te zien. De herfst is mijn favoriete seizoen om natuur foto’s te maken. Een nadeel is wel dat belichting wel slechter is, maar er bestaat tegenwoordig photoshop.

2. Sfeer
De herfst vindt ik altijd heel gezellig. Uit school met een kop thee blogs lezen. Yeah, I love that. Vooral als er over mijn benen een heerlijk warm kleed ligt en ik mijn favoriete vest weer aan kan. Ook zijn mijn ouders in de herfst (en winter) veel meer thuis en dat is natuurlijk ook heel gezellig, want hou oud je ook bent, een kop thee met je moeder is altijd gezellig. Verder vindt ik de herfst altijd het kaarsen seizoen, ja de winter ook, maar de herfst zet ik toch iets vaker een kaars aan.

3. Het weer
Ik noemde het weer in het intro een nadeel, maar eigenlijk vindt ik het herfst weer helemaal niet zo erg, zolang het maar droog is. Ja het is kouder, maar hee daarvoor hebben we een winterjas. En de wind die je haren verpest? Een staart helpt. Wat ik zo fijn vindt aan het weer is dat ik geen/minder last heb van hoofdpijn. Ik heb daar regelmatig last van op warme dagen. Ook kan ik heerlijk slapen als de regen op mijn dakraam tikt.

4. Series en films
De herfst, vooral het begin, is het seizoen dat de leukste nieuwe series uitkomen. Of nieuwe seizoenen van bestaande series. Maar niet alleen komen er leuke series uit, ook leuke films. Als je een artikel wilt met een aantal films/series die uitkomen (en die ik graag wil zien), moet je het maar even in de comments zeggen.

5. Outfits
Ik liet het bij punt 1 al even merken. Maar ik hou ervan om een leuke outfit in de herfst bij elkaar te zoeken. Lekker veel laagjes, mooie kleuren en wat wijder zittende truien. I like. Wijder zittende truien zij zo onwijs comfi. Maar je moet er wel mee oppassen dat het er niet als je lazy zondag outfit uit komt te zien. Wat ik altijd doe is hem combineren met een strakke broek of een legging. Nog een outfit die ik erg fijn vindt om te dragen is een basic hempje, kanten hempje erover en daar over een basic vestje. Niet voor de hele koude dagen, maar toch een lekkere outfit.

Bron foto’s: WeHeartIt

Wat doe jij graag in de herfst?

Geef een reactie

