DIY: Scrapbord

Je kent vast wel, een scrapbook. Ik heb daar nooit geduld voor en ben er snel ontevreden over. Daarom bedacht ik om een scrapbord te maken. Makkelijk, minder groot en toch kan je er flink op los scrappen. Lees verder om te zien wat ik heb gedaan. Oja, die van mij is nog niet af. Sorry daarvoor..

Wat ben je nodig?
– Prikbord (bijv. bij de xenos voor ongeveer 4 euro)
– Oude tijdschriften
– prikbordprikkers (bijv. sterretjes van de hema voor 1 euro, je bent er vrij veel nodig)
-tijd en inspiratie

Wat moet je doen?
Uit de oude tijdschriften knip/scheur je plaatjes die jij leuk vindt en die prik je als een soort collage op het prikbord. Het is eingelijk precies het zelfde af een scrapbook alleen dit kan je (deels) veranderen wanneer je er zin in hebt en je kan het aan een muur in je kamer hangen.

Tip!:
Als je de sterretjesprikker van de hema haalt zijn ze blauw. Omdat blauw niet in mijn kamer past heb ik ze met nagellak ‘geverft’ in kleuren die meer bij mijn kamer passen. Donkere kleuren willen beter als lichtere kleuren.

  1. Brechtje

    Jaaaa leuk! Ik wilde in de vakantie een grote collage maken van alles wat ik leuk vind, maar uiteindelijk ‘geen tijd’ voor gehad, of gewoon een beetje lui, hihi. Ik heb nu een magneetbord waar ik af en toe wat herinneringen aan plak. :)

Geef een reactie

